torsdag 25 februari 2016

Läs-a-lot-sport16: dag 3

Jag förde in de lästa böckerna i min läsdagbok.
När jag avslutade A Walk Across the Sun, vars huvudtema var sexhandel och trafficking och dess fruktansvärda konsekvenser, kände jag inte alls för att fortsätta i den lössläppta De vilda detektiverna.

Jag vet inte om ni känt detsamma, men när jag avslutar en bra bok varken vill eller kan jag dyka direkt in i en ny bok. Det måste finnas en liten ställtid emellan. Jag kunde ha läst mer under onsdagen, men det blev inte så.

Därför blev det inte så mycket läst under onsdagen, dag 3 på Läs-a-lot-Sport16, men jag avslutade i alla fall två böcker och klarade därför av två punkter på listan jag skrev inför läs-a-lot:en.

Läs-a-lot-sport16, statistik dag 3:

A Walk Across the Sun: läste 54 sidor och avslutade därmed boken.
The Wild Zone: lyssnade på kapitel 30-32, det vill säga 3 kapitel, och avslutade därmed boken. Lyssnade i tid sett till 55 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar