lördag 16 januari 2016

Mitt första resmål på min världsomsegling

Hittills har jag läst ut tre böcker i år, men bara en av dem räknas i min världsomsegling. Böcker som utspelas i Sverige, Storbritannien eller USA räknas inte. Två av tre jag läst hittills har utspelats i Sverige. Den här boken, en novellsamling, utspelades på tre olika ställen, varav jag kan räkna två. Sussex i Storbritannien räknas inte, men det gör Brittany (Bretagne) och Languedoc i Frankrike.

Mitt första resestopp är således i Frankrike. Läs hela min recension (på engelska) här.

2 kommentarer:

  1. har läst Kryptan av Kate Mosse, tror jag. kan tänka mig att läsa mera. är också med i den här läsutmaningen och har stannat till i Japan och Holland. det kommer mera

    SvaraRadera
  2. Jag har ännu inte läst något av Kate Mosse men flera kollegor gillar hennes böcker.

    SvaraRadera