fredag 5 september 2014

Skicka noveller till veckotidningar för publicering

Nu hoppas jag att det äntligen rör på sig i min lilla skrivarvärld. Äntligen har jag tagit mig för att skicka in noveller för publicering. Dels medverkar jag i två tävlingar, med en novell och fem stycken dikter. Dels har jag nu också börjat skicka in noveller till veckotidningar. Tyvärr har jag också insett att åtminstone en av tidningarna jobbar efter årstider. Novellen jag skickade in utspelas på sommaren och därför kommer jag inte att få besked förrän i april, maj nästa år. Lång väntan alltså. Nästan för lång väntan!

Med andra ord är det hög tid att skriva julnoveller nu och skicka in om man vill ha chans till publicering. Se fram emot hösten och skriva något trevligt om den årstiden och om vintern.

Jag letade djupt i mina virtuella byrålådor och hittade en novell jag skrev för många år sedan. Den platsar i en veckotidning, tycker jag i alla fall. Nu väntar jag bara på svar och hoppas få besked ganska snart.

Två noveller skickade jag in elektroniskt och en novell på papper till olika veckotidningar. Tyvärr verkar det inte som om de vill publicera noveller som tidigare varit publicerade på annat håll. Någon som har andra erfarenheter av detta?

Hursomhelst, känns som en lättnad att äntligen satsa på mitt skrivande konkret genom att skicka in de få noveller jag ändå skrivit för publicering.

Jag återkommer, hoppas och håller tummarna. Medan jag gör detta fortsätter jag att skriva. Nu är det dags att fila på nästa novell för tävling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar