fredag 26 september 2014

Alias Grace av Margaret Atwood - min nya TBR-burkbok

Trots att jag fortfarande inte har läst ut Änka för ett år av John Irving och inte ens har börjat i Livet vinkar (som en Kurt) drog jag nu en ny lapp ur min TBR-burk. För oktober mer än september blir det, fast det inte blev någon bok dragen alls ur burken inför september.

Kanske var det lika bra.

Nu råkade det dock blir två lappar dragna alldeles nyss.

Jag slog en femma med tärningen = ljusblå lapp, grävde djupt i burken och fick ut en lapp med - Irving! Hans andra bok som jag har i min ägo - Den inbillade flickvännen. (Är den bättre än Änka för ett år? - eller har den snabbare tempo, kanske är mer rätt att fråga? Är mindre pratig?)

Suck. Nu ska jag ju inte fuska - egentligen(!) - så jag borde läsa Irving nummer två. Men när jag nu inte lyckats komma mig igenom Änka för ett år (jag har inte gett upp den än; jag har bara tagit en paus) ger jag mig själv ännu en lapp. Och stoppade ned den ljusblå lappen igen i burken (nu kommer jag att vara rädd för ljusblå lappar; tur att tärningen fäller färgavgörandet).

Så jag slog tärning och fick en tvåa = röd lapp. Grävde igen i burken och fick ut Alias Grace av Margaret Atwood. Mer pepp på den än Irving, måste jag tillstå. Så förhoppningsvis läses den under oktober. Jag säger förhoppningsvis för jag ska läsa 3på3-dystopierna och så har jag en utmaning jag nästan glömt bort, där jag ska läsa några stora kvinnliga författarnamn... före årets slut också. Hursomhelst, mängder av böcker i mina läshögar just nu och fler blir det, hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar