måndag 13 februari 2012

Påbörjat redigeringsarbete

Tack vare den här bloggen som Sara Swietlicki har där hon just nu skriver om sitt redigeringsarbete av sin roman, har jag blivit inspirerad att äntligen och till sist ta tag i mitt eget redigeringsarbete av NaNoWriMo-projektet från förra året, DD kallad.

I går och i dag har jag tagit mig en stund kvällsredigering. Äntligen har jag insett det fina med att ta lite i taget, se bara till babysteps och inte alls tänka på att det är närmare tvåhundra sidor att gå igenom med mycket som ska ändras och mycket som ska skrivas till. Istället ser jag till dagens få sidor, en sida i taget. Det räcker med att jag redigerar en sida, men helst vill jag få till tre-fem sidor om dagen. Blev en bra start i går och ytterligare sidor i dag. Jag är på sidan 13 just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar