tisdag 27 december 2011

Boktolvan 2011

Boktolvan 2011 är avklarad! Nu idag tisdag läste jag ut den sista och tolfte boken. En underbar utmaning som fått mig att göra mig av med lite dåligt samvete, böckerna har stått sååå länge i bokhyllan, känns jättebra att äntligen läsa dem. Flera av dem var dessutom mycket läsvärda. Men vilka böcker blev det? Se vidare här nedan:

Boktolva 2011 - 12 författare jag länge tänkt läsa men inte läst något av förrän nu
1. George R.R. Martin: A Game of Thrones
2. Trevanian: Shibumi
3. Stephenie Meyer: Twilight
4. Carlos Ruiz Zafón: Vindens skugga
5. Elisabet Nemert: Vindarnas ö
6. Chun-Chan Yeh: En by i bergen
7. Aarto Paasilinna: Kollektivt självmord
8. Marguerite Duras: Älskaren
9. Annelie Fridell-Aggestam: Så bitter kall
10. Michael Ondaatje: Anils skugga
11. Birgitta Trotzig: Dykungens dotter
12. Peter Englund & Kristian Petri: Jag skall dundra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar