torsdag 17 november 2011

Edward

Skrivarcirkel idag, så jag skrev ett försök till prosalyrisk text, som var mer lyrisk prosa än prosalyrik, men nåja... Det blev en bra text ändå, och något som kan utvecklas till novell.

Jag skrev skisser på tåget som jag sedan vid lite datortid på biblioteket renskrev och sedan postade till mina skrivarkamrater, samt tog med mig till skrivarcirkeln.

Efteråt blev det tågresa hem, då jag satt och redigerade vidare på texten, som alltså handlar om en ung man vid namn Edward. Tillsammans med kommentarerna från skrivarcirkeln, hade jag lite att redigera under kvällen.

När jag gjort det, och sett Babel, blev det dags för dagens NaNoWriMo-skrivande. Inte så många ord skrivna. Men NaNoWriMo-hemsidan har stabiliserat sig igen och fungerar som vanligt. Gårdagens ord blir tyvärr räknade först idag, tillsammans med dagens, vilket gör att jag räknar -824 när jag räknar ut summan för dagens ordskörd. Nu är jag trött och måste sova...

Det blir en "svacka-dag" idag med, jag landar på 791 ord idag på min NaNoWriMo. Dessutom har jag skrivit (inklusive redigering och allt) 773 ord på Edward-historien.

Så det är en bra skrivardag ändå, som jag nu lämnar bakom mig, för sömnlandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar