söndag 20 november 2011

Blev en bra skrivardag i dag med

Your Average Per Day: 2,203
Words Written Today: 4,177
Target Word Count: 50,000
Target Average Words Per Day: 1,667
Total Words Written: 44,071
Words Remaining: 5,929
Current Day: 20
Days Remaining: 11
At This Rate You Will Finish On: November 22, 2011
Words Per Day To Finish On Time: 539

En riktigt bra skrivardag. 4177 ord skrivna på NaNoWriMo-projektet. 770 av dessa var skrivna precis efter midnatt. Räknar jag inte dem skrev jag 3407 under dagen i dag, söndag, och det är inte så illa det heller!

Ungefär 6000 ord kvar till mål. Målet är med andra ord väl i sikte! Känns bra. Det har varit roligt, men intensivt. 1667 ord är ändå inte så överdrivet mycket att jag inte skulle kunna göra det oftare. Ha det som daglig rutin, kanske inte året runt, men i perioder, skulle vara helt okej. Man kommer långt på en månad, kan rentav skriva en hel roman, så varför inte? Jag vill fortsätta skrivrutinerna efter november, men kanske lugnare, inte riktigt så intensivt. Ändå, det här har varit en bra språngbräda. Nu resonerar jag runt i cirklar, är trött... så jag slutar här. Vet knappt vad jag skrivit, får diskutera vidare i morgon efter välbehövlig sömn.

2 kommentarer:

  1. Du har bra fart! Är det din första Nanowrimo?

    SvaraRadera
  2. Tack! Nej, det är min femte, jag var med -07, -08, -09 och 2010 också. Förra året vann jag för första gången, åtminstone officiellt sett. Redan -07 skrev jag över 70 000 ord, men det året jobbade jag med ett annat projekt parallellt med NaNo så jag skrev runt 30-40000 ord på vardera projektet, och tyckte jag inte kunde räkna mitt gamla romanprojekt så då ville jag inte kalla mig "vinnare". Men i år och som sagt förra året kommer jag i mål.

    SvaraRadera