måndag 1 november 2010

NaNoWriMo har börjat

NaNoWriMo, National Novel Writing Month, har börjat. Jippi!

Från första till sista november skriver många som tokiga för att nå upp i 50 000 ord och skriva sitt, kanske inte livs bästa roman, men kanske den roligaste...

Det är en jättekul grej i vilket fall, och det är fjärde året jag är med. Jag har inte vunnit än, och vinner gör man om man kommer upp i 50 000 ord innan sista november är över. Första året jag var med skrev jag över 50 000 ord men jag delade upp det på två projekt, varav bara det ena var mitt NaNoWriMo-projekt. Kanske en dum idé, men jag fick mycket skrivet... Och vann egentligen, nästan...

I år är jag med igen, den här gången med "Peles land", den fristående men ändå direkta fortsättningen på "Tusenskönan". Jag har försökt att skriva på PL förut, men inte fått till det. Bara börjat ett par gånger. Den här gången tar jag chansen och gör ett NaNoWriMo-projekt av det. En rivstart ska det bli! Jag har under oktober pysslat med en synopsis, dock inte helt klar, för det är ganska många frågetecken i historien som måste rätas ut. Kanske därför, delvis, som det inte gått så bra att skriva på PL tidigare. Nu gör jag dock ett seriöst försök.

Hittills är jag uppe i 1028 ord av dagens 1667 ord. Snittet är 1667 ord per dag för att det ska bli 50 000 ord sammanlagt. Jag ska dock försöka att komma upp i 2000 ord så har jag mitt på det torra om det blir dagar utan skrivande.

Jag önskar alla andra NaNoWriMo-deltagare lycka till! Nu kör vi!

1 kommentar:

  1. Låter som en bra start! Själv är jag med för första gången och vet inte vad jag har att förvänta mig, mer än väldigt många ord...

    Lycka till!

    SvaraRadera