måndag 18 maj 2009

Deadline passerad

I går, söndag, var det sista dagen för inlämning av texter till Kreativa Möten. Deadline. Jag jobbade in i det sista och lämnade in mina texter på sena kvällen.

Det blev åtta texter: en novell, två prosalyriska texter som hängde ihop, och fem dikter.

Jag är nöjd. Jag har jobbat ordentligt med dem allihop, läst igenom dem många gånger, redigerat och skrivit om.

De är inspirerade av fotografier från 1800-talet och framåt, och minnesanteckningar från slutet av 1800-talet. Men mycket av det som står är ändå delar av mig. Man utgår väl alltid från sig själv på ena eller andra viset när man skriver.

Jag är jätteglad att jag kunde vara så produktiv och kreativ genom hela projektet. Det är på sluttampen nu men inte helt över än.

Nu ska jag få läsa alla andras texter och ge konstruktiv kritik på dem, precis som alla andra inblandade ska få läsa mina texter.

Om en och en halv vecka är det dags att mötas en sista gång. Då ska vi diskutera varandras texter.

Efter det mötet är jag säker på att jag kommer ha en hel del att göra på mina texter. Då har jag en begränsad tid på mig att ta till mig kritiken och göra slutprodukter av mina texter som jag sedan skickar in slutgiltigt.

Det blir spännande!

2 kommentarer: