onsdag 18 februari 2009

Bildutmaning

Jag utmanades av Sigrinn - tack! - och antar utmaningen!

Utmaningen ser ut så här:
* Gå in i din mapp Mina bilder
* Välj därefter den sjätte bilden i den sjätte mappen
* Visa bilden på bloggen och skriv något om den
* Invitera sex nya bloggare att vara med på utmaningen
* Länka till dem och låt dem veta att de blivit utmanade

Här är bilden jag fann:



Bilden är tagen 12 april 2008, och som ni ser föreställer den en måltid. Japannörd som jag är fick jag för mig att lägga upp maten i små skålar, inte blanda allting, utan ha riset obesudlat i en skål, grönsakerna i en skål och laxen (med dressing på) i en skål. Jag gjorde i ordning en rätt jag har i en (svensk) kokbok, en rätt som heter "Japansk lax" (jag åt den senast igår). Egentligen ska det vara, förutom dressing (gjord på wasabi, senap, risvinäger och olja) och jasminris, wokgrönsaker till, men jag hade inga, och i brist på sådana åt jag istället lite blandande inlagda grönsaker, bl.a. inlagda vitlöksklyftor som ni ser på fotot.

Nu utmanar jag följande personer: Malin, Sama/Sama, Dino78, Cattis, Angelica, Bobbi-san. Det är naturligtvis upp till er att anta utmaningen eller inte.

3 kommentarer:

  1. Tack för utmaningen, KLART att jag antar den...

    Cattis

    SvaraRadera
  2. Fick exakt samma som denna förra veckan av Pernilla, och jag gjorde den då, så jag gör den inte igen. Men tack ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Kul, Cattis, ser fram emot att läsa ditt utmaningsbidrag!

    Malin: Oj, hoppsan, jag ber så mycket om förlåtelse! Det borde jag ha haft koll på. Får gå in och läsa ditt inlägg! Jag läser din blogg men måste ha missat just det inlägget, sorry. :-)

    SvaraRadera